2016. május 8., vasárnap

Egészséges (és egyszerű) csokitorta recept


Barátom talált rá erre a receptre, ez alapján készítettük el együtt ezt a nagyon egyszerű kis csokis süteményt. :) Alig 10-15 percbe telt.  Nem tudom tudjátok-e, de kb már egy éve nem eszünk/eszek lisztes dolgokat, se édességet, csokit, stb. Persze néha napján egy kis csalás mindenkinek jár. ;´) A lényeg, hogy tarts magadnak egy bizonyos mértéket.


Igazából jó érzés "egészségesen" enni. Kenyér nélkül és a többi mellékes dolog nélkül sokkal finomabbak az ételek, érezni a valódi ízüket.  Például, így van ez a teáknál is, ha az ember nem cukrozza őket.
Nekem kb 3-4 éve valamiért előjött egy erősebb fejfájásom, ami csak nem akart elmúlni. Voltam rengeteg orvosnál, adtak gyógyszereket, stb. ( Amik nem mellékesen kicsit tönkretették a gyomromat is, arra megint gyógyszer és valahogy sosem akart véget érni. Szerencsére sikerült megjavítani a helyzetet, ez többek között a normális étrendnek és a mozgásnak köszönhető. :) )
Szóval, már nem tudom minek/kinek a hatására, de a barátom elkezdett egészségesebben enni, így magával húzott engem is.
Így manapság a mindennapjaimba beletartozik a rendszeres edzés, vagy futás is. Étrendemben pedig többnyire húsok, zöldségek, gyümölcsök szerepelnek. Ezek által sokkal jobban érzem magam, a fejem már nem is tudom mikor fájt utoljára, gyógyszertárba se voltam már jó ideje. A legjobb, hogy sokkal jobban érzem magam a testemben. Sokkal többet vagyunk a szabadban, biciklizünk, sétálunk. :) Lehet, hogy sokan ezt nem értik, vagy kritizálnák, de én csak a saját tapasztalataimat írtam le!
Amit még észrevettem, hogy kevesebbet járunk boltba, kevesebb pénzt is költünk és a napi bevitel is sokkal kevesebb, mégis sokkal energikusabb, fittebb vagyok, mint régen. 
Egy ami új dolog lett, az a Norbi Update1 pékárui, először nagyon nem ízlettek, de mióta már nem cukrozunk tele mindent, gondolom ez is változott. Nagyon finomak a pékáruk, sütemények, ezen kívül lehet kapni náluk kész ételeket is. Az áruk persze kicsit drágább, mint egy hagyományos péksütinek, de nekem megérik! Hetente benézek a helyi üzletükbe. :)



Kicsit eltértem a témától. :D Szóval a recept, az eredeti oldal alapján csináltuk, igazából nem változtattunk rajta.
Először felolvasztottuk az étcsokikat, az ízét főként az határozza meg, hogy milyen csokit választunk. Mi 3 tábla csokit tettünk bele, de szerintem elbír 4-et is. :)
A tojásokat különválasztottuk (6 darabot), miután megolvadt a csoki gyorsan belekevertem a sárgáját. Gyorsan kell azért dolgozni, mert a csoki hamar összetömörül és nagyon nehéz lesz kikaparni a tálkából. Ezután én a csokis masszát öntöttem a fehérjébe. Lassan beleforgattam, hogy ne törjön el a hab.
Ezután a tortaformába öntöttem és mehet be a sütőbe. Inkább lassan kell sütni, ne hogy leégjen.
Nagyon hamar, kb 20 perc alatt készre is sül. Villa próbával könnyen meg lehet állapítani.
Amikor kihűlt, felszeltem, díszítésnek/ízlésnek megfelelően gyümölccsel még ki lehet egészíteni. :)


 Sok sikert a sütihez! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések