2016. május 28., szombat

Bodzaszörp egészségesen


Az egyik kedvenc italom volt a bodzaszörp, sajnos a boltban kapható verziókban rengeteg cukor megtalálható, így már rég nem ittam belőle. : ) Szerencsére rátaláltam erre a cikkre, ugyanazon az oldalon, mint az egészséges csokitorta receptet is. 
Egyébként érdemes körülnézni, rengeteg finom recept és sok más hasznos cikk is megtalálható.
 (Pl: sportolással, mozgással kapcsolatban is.)


A városban elég sok helyen találkozhatunk ilyen bodzafákkal, nálunk például a kertben is megtalálható. Nem kell mást tenni, csak leszedni jó sok bodzavirág tányért, egy-két befőttesüvegbe tenni őket, citromkarikákkal együtt.
Én 5 db citromot karikáztam fel, a bodzavirágokat nem számoltam.
Utána hűtőbe tenni, és egy napot, vagy többet pihentetni. Én időközbe bele-bele kóstoltam és két nap után tartottam megfelelőnek.
Ezután jöhet a leszűrés és a dunsztolás. Jó pár régi szörpös üvegünk maradt itthon, most pont kapóra jött, abba töltögettem bele a "szörpöt". : )
Az, hogy ki mennyit tesz bele, ízlés kérdése, én édesítőszert sem használtam. Az eredeti receptben nyírfacukrot, vagy Update1 édesítőszert javasolnak. Szerintem anélkül is nagyon finom!  :)
Az állaga természetesen nem lesz olyan sűrű, mint a cukrozott szörpnek, és az íze is kicsit eltér a boltitól!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések