2015. december 15., kedd

Karácsonyfadísz készítés otthon


Próbáltatok már otthon készíteni karácsonyfadíszeket?
Mi tavaly előtt próbálkoztunk vele először és olyan rossz lett, hogy egy jó időre el ment tőle a kedvem. :D Idén viszont újra megakadt a szemem ezen a bejegyzésen. Régen biztos valamit elronthattam, mert most tökéletesen sikerült. Nem száradt be, lehetett formázni és nem törtek el a darabok. : ) Sajnos nem fényképeztem le lépésről lépésre a folyamatot, mert gondoltam úgysem fog sikerülni.. :D Viszont teljesen olyan lett, mint a feljebb említett oldalon. 
Az elkészítési folyamatban viszont vannak változások.
Hozzávalók:
  • 1 kávéscsésze kukoricakeményítő
  • kb 8 tasak szódabikarbóna ( felel meg 2 csészényinek) 
  • másfél csésze vizet.
    Mindegy mekkora bögrével csináljátok, az arányok akkor sem változnak!

Utána beleöntöttem egy lábasba, max gázon folyamatos kevergetéssel először buborékosodni kezdett ( az első képen látszik), majd csomósodni. Ez ilyen pár perces művelet, aztán betekertem konyharuhába és kitettem az ablakba száradni. 
Nem vártam meg míg teljesen kihűl, mert elkezdett megszáradni a széle. Elkezdtük kézzel gyurmázni, így szép lassan eltűntek a száraz részek is, máskülönben darabos lett volna. Utána sodrófával kisodortok és már szaggattuk is.
Miután kész vannak a minták, sütőbe alacsony gázon 10-15 perc alatt megszáradtak. 
Ha fel szeretnétek aggatni valahova ne feledkezzetek meg a kis lyukról, amin átfűzitek a cérnát!

Mintához mi levelet, gyöngyöket használtunk. A cuki kis baglyokat pedig innen vettük. : )
Jövőre kicsit kreatívabbak leszünk, most már tudom, hogy nekem így vált be a recept. 





2 megjegyzés:

  1. Nagyon aranyosak a baglyok! Szerintem minden alkalomra jó ez a dísz, főleg, hogy ki is lehet festeni.

    VálaszTörlés
  2. Köszi szépen, nekem is a baglyok a kedvenceim. : ) Annyira még nem voltam bátor, hogy a festéssel próbálkozzak :D

    VálaszTörlés

Népszerű bejegyzések