2014. szeptember 13., szombat

Alex Flinn: Csók, pont jókor



"Taliát egy átok sújtja… 
Jack megtöri az átkot.
Mondták nekem, hogy óvakodjak attól az átkozott orsótól, de ez annyira elbűvölő volt, annyira hipnotikus…
Aznap csak egy kis kalandra vágytam, ezért léptem meg a turistacsoporttól. De találni egy kómában lévő várost, benne egy állati dögösen kinéző, alvó kiscsajjal, na ez nem éppen az volt, amire számítottam.
Ugyanott ébredtem, de egy egészen más időben – egy vadidegen csókja ébresztett fel.
Én nem azért csókoltam meg, hogy segítsek rajta. Néha csak úgy csókolózik az ember.
Nem tudtam, hogy aztán ez fog történni. Most aztán alaposan benne vagyok a pácban, mivel az apám, a király engem okol, hogy romlásba döntöttem az országunkat. Nincs más választásom, mint elszökni innen, méghozzá ezzel a közemberrel!
Most aztán jól megszívtam: itt van a nyakamon ez a gügye királykisasszony, plusz a bőröndje, tele az ékszereivel… Az egyetlen jó hír: a szüleim totál ki lesznek kattanva!

Képzeld el, hogy párkapcsolati gondjaid vannak. Aztán zárd az ajkad egy kábultan szunyókáló egyénéhez, akiről aztán kiderül, hogy idestova 316 éves az illető. Vajon egy csók átsegíthet mindenen – akár az időn is?"

Imádtam! Csipkerózsika az egyik kedvenc Disney hercegnőm. Ezt a könyvet pont nekem találták ki, nagyon izgalmas történet, folyton megnevettet.
A főszereplők szemszögéből olvashatjuk a mesét. Egy gonosz tündér, Malvolia megátkozza Tália királylányt. Még a 16.születésnapja előtt megszúrja az ujját egy orsóval és ebbe belehal. Ezt az átkot egy másik tündér annyival tudja csak mérsékelni, hogy a királylánnyal együtt az egész királyág elalszik, nem hal meg. Ameddig az ő igaz szerelme meg nem csókolja őt, ezzel felébreszti az egész királyságot.
A királyi család mindent megtesz, hogy elkerüljék az átkot. Eddig ismerős a mese. Mivel minden orsót eltávolítanak a kastélyból, szegény lány azt sem tudja, hogy néz ki az orsó.
 Végül ami meg volt jósolva be is következik (Malvolia segítségével) . Mindenki hosszú mély álomba zuhan.
Innen jön a képbe egy Jack nevű fiú, aki egy barátjával megszökik a turistavezető elől. Én Jack barátját, Travist nem kedvelem. Állandóan csak szendvicseket akar enni, ami nevetséges és unalmas is. Alig vártam, hogy kilépjen a képből. Jack talál egy alvó lányt és rögtön elbűvöli a szépsége, ezért meg is csókolja.
Tália felébred a mi világunkban. Minden új neki. Az ő korában, 316 évvel ezelőtt ilyen dolgok nem igazán léteztek. Nagyon aranyos lány, elsőre megkedveltem. A maga kis tudatlanságával megnevettet.
Az apja állandóan őt hibáztatja, pedig ő neki kellett volna vigyázni a saját lányára. Nincs más megoldás, elszökik a megmentőjével. Aki hazaviszi az ő hazájába. Ahol szépen egymásba is szeretnek, ami várható volt.
Godoltam, hogy Malvoliával nem csak a könyv elején fogunk találkozni.
Elvarázsolja a lányt vissza Eufráziába, azzal a szándékkal, hogy megöli és a holttestét az apjához viszi. Ezzel bosszút állva a királyon. A történet vége fele derült ki az, hogy Malvolia is egy jó tündér volt. Egészen addig, amíg meg nem vádolták, hogy megölte a királyi család első gyermekét.
Végül megszánta Táliát és egy próba elé állította Jacket. Amit szépen ki is állt. Én időközben megkedveltem a tündért.
Ez az első könyv talán amiben van egy "pár évvel" későbbi rész. Amiket én nagyon szeretek.  Szerintem nagyon jól sikerült! A befejezés is tetszett.:)



2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Díjat kaptál tőlem!
    http://chlafe.blogspot.hu/2014/09/dijat-kaptam.html

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a díjat! Már kaptam Pretty P..P.-től i, de minél előbb kiteszem :)

    VálaszTörlés

Népszerű bejegyzések