2014. augusztus 29., péntek

Gyantapatron


Ti tudtátok, hogy az egyes gyanták különböznek?! Sosem néztem meg milyen fajta gyantát választok, csak találomra szoktam választani a színek között.
Én otthon, mikróban szoktam melegíteni a gyantákat. Persze gyantázógéppel biztos praktikusabb, de így sem kell vele bajlódni túl sokat. Először is hintőporral bekenem a bőrömet, aztán mehet rá a gyanta. Miután a lehúzócsíkot használtam, behintőporozom ismét, majd olajjal (akár napraforgóolaj ha nincs más kéznél) és egy vattával végigdörzsölöm a gyantázott részeket, és így teljesen eltávolítható a bőrről. Lehet még végül egy kis testápolókrémet is használni, hogy ne pattogjon ki a bőrfelület.

Titándioxidos:
 Ez a szép rózsaszín gyanta érzékeny és hiperérzékeny bőrre ajánlott. Colophoniumot tarlamaz, ami  ha jól értelmeztem lágyítószer és csillapítószer.




Azulénes gyanta: érzékeny bőrre ajánlott. Colophoniumot tarlamaz.


Barna gyanta normális bőrtípusra ajánlott. Colophoniumot tarlamaz.








Igazából én nem igazán találtam közöttük különbséget, maximum annyiban, hogy a barna gyantát nehezebb volt eltávolítani a bőrömről. A kékkel meg voltam elégedve, azt használtam már legelőször is. A rózsaszínt pedig még nem próbáltam. 

Ezenkívül már van bio-gyanta is, amit talán még érdemes kipróbálni. 
Otthoni cukorgyantát nem igazán tudok készíteni, már próbálkoztam vele, de vagy túl sűrű lett, vagy folyós, és nem vitte le a szőrt rendesen. De annyi a pozitívum, hogy könnyű lemosni, mivel az összetevők között van cukor és víz. : )


Érdekességképpen vannak ilyen újfajta gyanták.
Például: cseresznyés, levendulás, teacserjés, aloe verás, csokis, stb. Ezek mind illatosított gyanták. Még egyet sem próbáltam ki, de amelyik a legjobban tetszene az a cseresznyés és csokis. : ) 


2 megjegyzés:

  1. ha jól tudom, az alap rózsaszínnek is van illata, az az epres :) érzékenyebb a bőröm, ezért nagyon sokáig azt használtam. most az aloeverás van terítéken, de annak nem tetszik az illata, nem is különösebben érezni ugyan..
    és az állag is színenként változik :) a rózsaszín és a zöld jobban folyik, mint a sárga/barna.
    személy szerint a rózsaszín a kedvencem, imádom az epres szinte vattacukor vagy inkább rágószerű illatát :)
    ui.: hallottál már a gyantázás utáni gélekről?:) lehet nem pont így hívják őket.. :P zselés vagy félfolyékony állagú, illatos, hidratáló és gyulladáscsökkentő krémek, nyomópumpás kiszerelésben kaphatóak és imádom őket! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örömmel hallom, hogy ilyen jó véleménnyel vagy a rózsaszín gyantapatronról. Ma vásároltam egyet. Remélem nekem is csak jó tapasztalataim lesznek. : ) Én a barnával nem voltam teljesen megelégedve, nehezen kenhető és ha letépem se jön le teljesen.
      Még a cukorgyantáról mondanak jókat, de nekem sajnos nem sikerült még megfelelően elkészítenem.
      A gyantázás utáni gélekről még nem hallottam, de köszönöm az infókat, kipróbálom őket. ( Amint megtalálom :D )Úgyis néha kicsit kipattog a bőröm.

      Köszi a segítséget! : )

      Törlés

Népszerű bejegyzések